Sunday 18 March 2012

SAMBUNGAN CERITA SAYA...

..............Sambil kerja, sambil mengajar, dalam masa yang sama Azu cari member2 yang kerja diPennag kot2 boleh cuba nasib kerja lain plak, yang lebih menjamin dan mendapat gaji yang lumayan sebab penat la ngajar budak2 yang semakin kurang ajar... hehhehehe tapi pengalaman yang memang sukar tuk dilupakan.. sampai sekarang setiap  kali 16Mei pasti ada mesej masuk wishkan Selamat Hari Guru pada Azu. Ramai jugala anak murid yang dapat markah tinggi tuk subjek2 yang Azu ajarkan dulu tu.
                  Tak lama kemudian ada la member ajak gi interview kerja ngan Kerajaan di jabatan
Perangkaan Malaysia Pulau Pinang. Mas tula 1st time pegi KOMTAR, tempat paling popular di Penang. pegi naik bas dari BJ ke KOMTAR, tak tau jalan lain lagi, tak ramai kawan sangat masa tu, rasanya Azu kenal budak umah sewa, Kak Lela, Kak Ina dan sorang lagi tak ingat dah nama, pastu kawan Azu Siti yang banyak bantu semasa azu di Penang.
                Syukur Alhamdulillah dapat kerja dengan Jab. Perangkaan sebagai Pembantu Perangkaan dengan gaji harian RM29.90, lumayan tu, ada OT n boleh kelim perjalanan lagi.. habis tu sempat lagi part time ajar tuisyen rumah ke rumah.. so memang masa tu cam loaded gak la.. hehehehe, tiap2 minggu balik kampung. Pengalaman masa kerja ngan Perangkaan memang banyak sebab yang kerja sesama masa tu ramai dekat 100 orang, kami suma ditempatkan di Tingkat 55, KOMTAR. Masa tu Kerajaan sedang mengadakan Banci Pertanian so ramai graduan2 yang minta kerja sebagai pembanci ni tau... member pun ramai sangat masa tu, seronokk sangat2, kenal kwn2 dari semua tempat di Penang. Masa nila dah pandai lepak2 n keluar2 lepas kerja. duit pun banyak habisla. Tapi Syukur Alhamdulillah Azu tak pernah alpa sebab dok Penang memang kena pandai jaga diri dan maruah, maklumla orang kampung, terlepas dari kongkongan ibu bapa, tanpa pantauan sesiapa so diri sendirila kena pandai jaga. Berkat ilmu agama yang mak dan abah berikan azu masih tau jaga semua batasan. TQ to  Mak ngan Abah... saya sangat sayangkan mak n Abah. Tak pernah lupa di ingatan sikit pun semua pesanan dan nasihat.................................
          

No comments:

Post a Comment